Pearle heeft alleenrecht op junglegeluid
AMSTERDAM (ANP) - Opticienketen Pearle heeft de slag gewonnen van de brancheorganisatie Stichting Beter Zien. De reclamecampagne van Beter Zien leek te veel op die van Pearle: in beide campagnes komen junglegeluiden voor en is de slagzin vrijwel gelijk.
De rechtbank in Amsterdam oordeelde gisteren in kort geding dat de stichting op straffe van 25.0(K) gulden per overtreding moet stoppen met een reclamecampagne voor oogmetingen bij onafhankelijke opticiens. ”Zien is overleven” heet de campagne waarin Veilig Verkeer Nederland (VVN) een gratis ogentest bij Pearle promoot. ”Zien om te overleven” is de slagzin waarmee de stichting een ogentest bij 1800 onafhankelijke opticiens onder de aandacht brengt.
Pearle benadrukt met jungle- en verkeersgeluiden dat mens en dier in hun „jungles” goede ogen nodig hebben om te overleven. De stichting wijst ook met junglegeluiden op het belang van goed zien voor mens en dier.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 mei 1997
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 mei 1997
Reformatorisch Dagblad | 24 Pagina's