Bekijk het origineel

RVD niet blij met Hyundai-reclame

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

RVD niet blij met Hyundai-reclame

1 minuut leestijd

DEN HAAG (ANP) - De advertentie in enkele dagbladen waarin de fabrikant van het automerk Hyundai een relatie legt met prins Willem-Alexander, is volgens de Rijsvoorlichtingsdienst (RVD) „niet chic”.

Hyundai meldt in de advertentie „ook 30” geworden te zijn en „de prins ook eens wakker te laten liggen”. In de advertentie is verder een krantenbericht te zien over een nogal luidruchtig feestje dat de prins onlangs gaf. Daarbij staan foto’s van de Koningin, de prins en zijn vriendin Emily Bremers.

De juristen van de RVD bestuderen de kwestie nog. Het is niet toegestaan foto’s van de leden van de koninklijke familie te gebruiken in advertenties, maar dit is weer een foto van een foto. De RVD zal hoogstwaarschijnlijk een brief aan Hyundai sturen met het verzoek van de advertentie af te zien.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 26 juli 1997

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

RVD niet blij met Hyundai-reclame

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 26 juli 1997

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

PDF Bekijken