Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Coalitie zet artikel 23 op het spel

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Coalitie zet artikel 23 op het spel

Inrichting en toelatingsbeleid van speciaal onderwijs aan banden

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

DEN HAAG - De vrijheid van onderwijs berust op twee belangrijke pijlers: het benoemingsbeleid en het toelatingsbeleid. Het bijzonder onderwijs mag de leerkrachten benoemen die het wil en het heeft het recht om (ouders van) leerlingen te weigeren wanneer zij niet bij de identiteit van de school passen. Beide verworvenheden staan op het spel in het wetsvoorstel over de leerlinggebonden financiering.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 20 november 2001

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Coalitie zet artikel 23 op het spel

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 20 november 2001

Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's