Bekijk het origineel

Gedragscode sms-diensten nog niet rond

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie

Gedragscode sms-diensten nog niet rond

1 minuut leestijd

DEN HAAG (ANP) - De Opta is het niet helemaal eens met de sms-gedragscode zoals de telefoonbedrijven die nu willen invoeren.

Dat heeft de toezichthouder van de telecomsector gisteren gemeld. Eind april moet een definitieve gedragscode klaar zijn. De Opta, de Consumentenbond, Stichting de Ombudsman en de vijf gsm-aanbieders spraken gisteren voor de tweede keer over de problemen met sms-diensten.

Zo is vaak niet bekend hoe een consument zich kan afmelden voor dure diensten zoals nieuwsdiensten via de mobiele telefoon. De Opta wil dat de consument vóór het ingaan van een sms-abonnement duidelijk weet hoeveel sms-berichten hij krijgt, wat het kost en hoe hij zich kan afmelden.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 12 maart 2003

Reformatorisch Dagblad | 38 Pagina's

Gedragscode sms-diensten nog niet rond

Bekijk de hele uitgave van woensdag 12 maart 2003

Reformatorisch Dagblad | 38 Pagina's

PDF Bekijken