Bekijk het origineel
Bekijk het origineel
Wereldberoemd in Nederland
Handvol producten doorstaat decennialang onveranderd de tand des tijds
Om de paar jaar veranderen producten in de supermarkt. De ene keer het logo, dan weer de kleur of de belettering. Ineens lees je "nieuwe samenstelling" of "nu nog smeuïger" op de verpakking. Een aantal artikelen houdt echter stand in vrijwel hetzelfde jasje. De karnemelkzeep, de anijsblokjes van De Ruijter, de limonadesiroop van Hooghoudt. Deze maand zijn de Zwaluw-lucifers na vijf jaar weer overal te koop in het vertrouwde doosje uit 1895 met het Zweedse opschrift. "Pure nostalgie", zegt Albert Bettonvil van Swedish Match Benelux.
Premium Artikel
Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.
Inloggen Neem (proef)abonnementBekijk de hele uitgave van zaterdag 6 maart 2004
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 maart 2004
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's