Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Wereldberoemd in Nederland

Bekijk het origineel

Bladerweergave niet beschikbaar
+ Meer informatie

Wereldberoemd in Nederland

Handvol producten doorstaat decennialang onveranderd de tand des tijds

6 minuten leestijd Arcering uitzetten

Om de paar jaar veranderen producten in de supermarkt. De ene keer het logo, dan weer de kleur of de belettering. Ineens lees je "nieuwe samenstelling" of "nu nog smeuïger" op de verpakking. Een aantal artikelen houdt echter stand in vrijwel hetzelfde jasje. De karnemelkzeep, de anijsblokjes van De Ruijter, de limonadesiroop van Hooghoudt. Deze maand zijn de Zwaluw-lucifers na vijf jaar weer overal te koop in het vertrouwde doosje uit 1895 met het Zweedse opschrift. "Pure nostalgie", zegt Albert Bettonvil van Swedish Match Benelux.

U heeft geen rechten om dit artikel te lezen Premium Artikel

Dit artikel is exclusief leesbaar voor abonnees met een RD-abonnement, een zesdaags abonnement op het RD of op de e-paper. Dit artikel lezen? Log in op uw EMG-account of neem een abonnement.

Inloggen Neem (proef)abonnement

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 maart 2004

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Wereldberoemd in Nederland

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 maart 2004

Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's