Minder winst voor Schuitema
AMERSFOORT (ANP) - De supermarktorganisatie Schuitema, bekend van de C1000-keten, heeft vorig jaar minder winst geboekt dan in 2005. De daling is onder meer te wijten aan kosten voor de opening van nieuwe winkels.
Dat heeft Schuitema gisteren bekendgemaakt.
De winst bedroeg 50,2 miljoen euro, bijna 4 procent minder dan de 52,1 miljoen euro een jaar eerder. Schuitema verwacht dit jaar "een aanhoudend competitieve levensmiddelenmarkt" als gevolg van aanhoudende prijsverlagingen. Ook vreest het bedrijf voor zwaardere concurrentie in lokale markten.
Schuitema opende vorig jaar zes nieuwe supermarkten, waaronder vier voormalige Konmarwinkels die werden overgenomen van Laurus. Daar stond tegenover dat tien kleinere of onrendabele winkels werden afgestoten, waarmee het totale aantal C1000-supermarkten met 4 afnam tot 462.
Eerder deze maand maakte het Amersfoortse bedrijf al de omzetcijfers bekend. De detailhandelsomzet van C1000 steeg vorig jaar met 2,4 procent tot 3,97 miljard euro. Schuitema stelt een dividend voor van 57 cent.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 februari 2007
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van donderdag 1 februari 2007
Reformatorisch Dagblad | 22 Pagina's