KLM handelt koffers slecht af
RIJSWIJK (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft wat betreft de afhandeling van bagage een slechte zomer gehad.
Op elke 1000 passagiers kwamen ruim 20 koffers niet of te laat aan op de plaats van bestemming. Alleen het Britse BMI deed het slechter met meer dan 24 zoekgeraakte koffers per 1000 passagiers.
Dat blijkt uit cijfers over de maanden april tot en met oktober die de Europese brancheorganisatie AEA gisteren heeft gepubliceerd. In totaal hebben 29 aangesloten bedrijven gegevens verstrekt. Het Oekraïense AeroSvit bleek het zorgvuldigst om te springen met de bagage van zijn passagiers, gevolgd door Air Malta en Turkish Airlines.
KLM, dat geen vlekkeloze reputatie heeft op het gebied van bagageafhandeling, leek dat probleem vorig jaar beter onder controle te hebben. In heel 2007 raakte het bedrijf nog gemiddeld 16,4 koffers kwijt per 1000 reizigers. Het jaar daarvoor waren dat er nog 19,1 en bungelde KLM helemaal onder aan de ranglijst.
KLM is volgens een woordvoerster niet tevreden over de prestaties en werkt samen met de luchthaven Schiphol aan verbetering. Zo worden chips gebruikt om koffers te traceren en wordt het sorteersysteem de komende jaren stapsgewijs vernieuwd. Verder wil KLM meer met robots gaan werken om menselijke fouten te voorkomen.
Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt
voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen,
vragen, informatie: contact.
Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing.
Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this
database. Terms of use.
Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 december 2008
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 6 december 2008
Reformatorisch Dagblad | 36 Pagina's