Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Psalm 90

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Psalm 90

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Kerst staat in onze maatschappij voor gezelligheid. Voor ons christenen staat de kerk centraal: we vieren dat Jezus als Kind op aarde kwam. Ook met de jaarwisseling zijn we in de kerk te vinden. We danken voor het 'oude' jaar en vragen Gods hulp voor het jaar dat komen gaat. Mijn vader pakt aan het einde van de oudejaarsavond altijd de Bijbel. We lezen Psalm 90 en hij gaat voor in gebed. Jaar in, jaar uit, hoorde ik de woorden: Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterl( zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijl< afgesneden, en wij vliegen daarheen. leder jaar weer vroeg ik me af waarom we nu juist aan het einde van het jaar zulke pessimistische woorden gingen lezen. Ik heb nog minstens vijftig jaar te gaan, moeite en verdriet ken ik niet: laten we toch blij en dankbaar zijn!

Een paar weken geleden las ik deze psalm weer. Het was twee dagen nadat iemand uit mijn nabije omgeving plotseling was overleden. De vergankelijkheid van het leven was nu werkelijkheid geworden. Tijdens het lezen werd ik ontzettend blij en dankbaar. Weere.' Gij zijt ons geweest een Toevlucht van geslacht tot geslacht Ondanks het verdriet mocht ik ervaren dat de Heere altijd bij mij wil zijn. Dat we altijd met alle moeite en verdriet naar Hem toe mogen vluchten. Hij is van eeuwigheid tot eeuwigheid God. Als iemand jong overlijdt, besef je ineens meer dan ooit dat iedere dag, ieder uur je door God gegeven is. Hoe belangrijk is het dan ook om de Heere te zoeken wanneer je jong bent. Ik zou me geen raad weten met mijn verdriet als ik niet zou weten dat mijn vriendin gestorven is in een vast vertrouwen op de Heere. De laatste avond van dit jaar ga ik anders luisteren naar Psalm 90. In vast vertrouwen op Hem hoop ik biddend te zingen: Laat Uw genade ons met haar troost verrijken, en laat Uw werk aan Uwe knechten blijken. Uw heerlijkheid niet van hun kinderen wijken.

Dit artikel werd u aangeboden door: Terdege

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 21 december 2005

Terdege | 170 Pagina's

Psalm 90

Bekijk de hele uitgave van woensdag 21 december 2005

Terdege | 170 Pagina's