Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Psalm LXXXIX.

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Psalm LXXXIX.

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

'k Zal eeuwig zingen van Jehovah's trouwverbond, Uw goedheid al het volk verkonden met mijn mond. 'k Zeg: met den Hemel zelf hebt Gij, wiens lof 'k ontvouwe, genade vastgesteld en eindelooze trouwe, „Ik heb een vast verbond met David, mijn verkoren, mijn welbeminden Knecht, met duren eed bezworen.

'k Zal eeuw aan eeuw uw kroost bevestigen; van zoon op zoon in eeuwigheid opbouwen uwen troon."

Dies prijst de Hemel, Heere, Uw wondren; Uw genade slaat in aanbidding Uw Verbondsgemeente gade,

want wie is God gelijk in 't onderzons-gewemel, wie zweemt er naar den Heer' bij 't heiligste in den Hemel ?

God, in den hoogen raad der heiligen zeer geducht, gevreesd door wat zich roert op aarde, in zee en lucht, der Legerscharen God, wie is als Gij? Verheven en machtig zijt Ge, o Heer', door al Uw trouw omgeven.

Gij toomt de trots der zee, beheerscht haar wilde baren; de golf, die zich verheft, doet Uw bevel bedaren.

Gij veldet Rahab neer, verslagen en ontzield en hebt met machtig' arm Uw vijanden vernield. U hoort de Hemel, U hoort de aarde en al haar orden en 't grenzenloos heelal, op Uwen wenk geworden. Het Noorden schiept Ge en 't Zuid. Oprijzend naar den Hoogen, roem hier de Thabor, daar de Hermon Uw vermogen.

Gij hebt een arm der sterkte en machtig ja Uw hand;

Uw rechterhand is hoog; recht en gerichte spant den stut Uws Troons; genade en trouw staan voor Uw oogen.

Heil, die 't bazuingeklank Uws Tempels[kennen mogen!

Zij wandlen in Uw licht, Jehovah, en zij geven Uw Naam eer al den dag, door Uw gezicht verheven.

Want Gij, Gij zijt de trots, het sieraad hunner kracht; Uw goedertierenheid verheft hun hoorn met macht.

Ons schild is van den Heer'; van lsrels God gekomen is onze Koning! Toen, toen spraakt Gij tot Uw vromen in een gezicht: Ik heb den Held mijn hulp beschoren;

Ik heb van uit het volk een jongling uitverkoren. Slot volgt.

H. 24 Jan. 1915.

CORRIGENDUM.

In het lied „Ondank" (zie vorig nummer), voorlaatsten regel, , verbetere men: „snood met wederwoord" in „snood tot wederwoord."

Dit artikel werd u aangeboden door: de Gereformeerde Bond

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 5 februari 1915

De Waarheidsvriend | 4 Pagina's

Psalm LXXXIX.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 5 februari 1915

De Waarheidsvriend | 4 Pagina's