Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Nieuwe huisstijl GZB beeldt vernieuwde visie op zending uit

Bekijk het origineel

PDF Bekijken
+ Meer informatie
Print this document

Nieuwe huisstijl GZB beeldt vernieuwde visie op zending uit

2 minuten leestijd

De GZB heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan. De oude slogan ‘Vertel het de wereld’ wordt vervangen door ‘Zending verbindt’. GZBdirecteur ds. J.P. Ouwehand: ‘In de oude slogan lag de nadruk op het feit dat wij vanuit het westen een boodschap hebben voor de rest van de wereld, die min of meer onbekend met het evangelie is. Maar de wereld is veranderd. In Azië, Afrika en Latijns-Amerika is het christendom hard gegroeid en christenen daar hebben inmiddels ook een boodschap voor ons. Sterker nog, zij zien het geseculariseerde westen nu zelf als zendingsgebied. De GZB is van mening dat zending anno nu betekent dat christenen wereldwijd de handen ineen moeten slaan om het evangelie door te geven, in verbondenheid met elkaar. Vandaar de nieuwe slogan ‘Zending verbindt’. Deze slogan geeft ook aan waar het ons natuurlijk ten diepste om gaat: dat zending mensen verbindt met God.’ Het nieuwe beeldmerk van de GZB, een wereldbol bestaande uit pijlen die alle richtingen uit wijzen, symboliseert de gedachte van verbondenheid van christenen wereldwijd. De nieuwe slogan en het nieuwe beeldmerk komen voort uit een vernieuwde visie op zending die de GZB omschrijft in zijn beleidsplan 2011-2016. Een belangrijk speerpunt uit dit beleidsplan is betrokkenheid van de gehele gemeente op zendingswerk. Ouwehand: ‘Wij geloven dat zending niet uitbesteed moet worden aan een klein clubje, maar dat het een zaak is van de gemeente als geheel. Wij zijn ervan overtuigd dat betrokkenheid op zending een positieve impuls aan de hele gemeente geeft.’

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 oktober 2011

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

Nieuwe huisstijl GZB beeldt vernieuwde visie op zending uit

Bekijk de hele uitgave van donderdag 13 oktober 2011

De Waarheidsvriend | 24 Pagina's

PDF Bekijken