Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

ds.J. Baaijens

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

ds.J. Baaijens

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

In Memoriam

Na een periode van afnemende krachten en een kort ziekbed is op woensdag 7 februari 2007 ds.J. Baaijens overleden in de leeftijd van 83 jaar. Geboren 10 september 1923 te Kleverskerke op Walcheren, had hij reeds als kind diepe indrukken van dood en eeuwigheid. Tijdens zijn gedwongen verblijf in Duitsland in de oorlogsjaren werd hem een mogelijkheid van zalig worden ontsloten onder het lezen van een preek van ds. G.H. Kersten. Later heeft de Heere hem verder geleid en door een weg van ontdekking en ontlediging hem doen verstaan dat alleen de gerechtigheid van Christus redt van de dood. Het heeft de Heere behaagd hem de zaligheid te doen vinden in Christus en door een waar geloof met Hem verenigd te worden.

Reeds jong lag er de begeerte in zijn hart de Heere ook in het ambt te mogen dienen. Toen hij 18 jaar was, mocht hij geloven dat de Heere dit op Zijn tijd ook zou vervullen. Al werd dit beproefd, toch heeft de Heere dit bevestigd. In 1964 werd hij toegelaten tot het volgen van de lessen aan de Theologische School te Rotterdam. Daar hebben we in 1965 elkaar leren kennen. In 1968 werd onze broeder beroepbaar gesteld. Na zijn eerste gemeente Tricht-Geldermalsen, waar hij in dat jaar de herdersstaf mocht opnemen, heeft hij de gemeenten Rotterdam-Alexanderpolder (1974- 1982), Aagtekerke (1982-1988) en Enkhuizen (1988-1996) mogen dienen. In zijn laatste gemeente werd hem per 1 oktober 1996 eervol emeritaat verleend.

Het was de begeerte van onze broeder Baaijens in alle eenvoud de voetstappen van zijn grote Meester te mogen drukken en met de talenten die Hij hem gegeven had, tot zegen voor anderen gesteld te mogen worden. Die begeerte heeft God hem gegeven en ook zijn dienst tot zegen gesteld. De vruchten op zijn arbeid zijn nog onder ons tot verheerlijking van de Naam des Heeren.

Toen de Heere onze broeder verzekerde van zijn aandeel aan Hem zei hij: 'Ik heb tot mijn vrouw gezegd: Nu kan het niet meer verkeerd gaan.'Zo werd onze geliefde broeder meer en meer rijp gemaakt voor de heerlijkheid die nu met de verloste schare voor de troon, eeuwig zijn deel mag zijn. Mocht de Heere in ontferming gedenken aan zijn weduwe en kinderen en aan allen die hem lief waren. Zijn persoon en dienst blijve de gemeenten en ons als medebroeders in dankbare herinnering.

Leiderdorp,

ds. R. Boogaard

Dit artikel werd u aangeboden door: De Saambinder

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 februari 2007

De Saambinder | 16 Pagina's

ds.J. Baaijens

Bekijk de hele uitgave van donderdag 15 februari 2007

De Saambinder | 16 Pagina's