Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Overstappen

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Overstappen

2 minuten leestijd

Deze weken zit ik in een overstapfase. Doorgaans ben ik redelijk merktrouw. Zo gebruik ik zelfs nog Fresh up-aftershave, omdat mijn vader dit volgens mij al tachtig jaar gebruikt. Het geeft zekerheid en een vertrouwde, solide, frisheid. Ik stap daarom niet over van merk aftershave. Maar we leven in een tijd waarin er veel te kiezen valt. En daarom ben ik maar eens van die keuzevrijheid gebruik gaan maken. Er zijn van die tijden in je leven dat je je afvraagt waar toch je geld blijft. Een overbodige vraag, want een blik op je bankrekening levert het antwoord. Zo leek me het bedrag voor het all-in bellen, internet en tv-kijken aan de forse kant. En daarom maar eens een avondje gewikt, gewogen en vergeleken. Uiteindelijk kon ik minstens de helft besparen en daarom direct de overstapprocedure gestart. Natuurlijk vriendelijk ontvangen door de nieuwe provider en ik ontving een even vriendelijk mailtje van mijn oude provider, waarin ze aangaven heel verdrietig te zijn. “Maar we zullen het overstappen zo soepel mogelijk laten verlopen. Misschien kunt u even bellen, zodat u niet te maken krijgt met extra kosten”. Een aardige dame verzekerde met een brok in haar keel mijn vertrek eveneens verdrietig te vinden, “en dan zo’n trouwe klant”. Bijna hield ik het niet droog. Maar zij stortte vervolgens een onheilsprofetie over me heen, waar ik van achterover sloeg. Ik zou de meest verschrikkelijke dingen meemaken als ik de overstap door zou zetten: hoge telefoonkosten, zeer trage ups en downs van internet en nauwelijks televisieontvangst. En wat de kosten betreft: “Ik mag u een aanbieding doen waarbij u ook de helft van de huidige prijs gaat betalen”. Toen heb ik het gesprek maar beëindigd, want waarom belonen bedrijven trouwe klanten niet door hen ongevraagd een korting aan te bieden…? Er liggen nog meer overstappen in het verschiet: een andere energieleverancier. Nu wel opletten, want bij een vorige overstap noteerde ik een verkeerde meterstand en kreeg prompt een rekening van 14.000 euro en de verdenking dat ik een wietkwekerij runde. Dan is er nog de ziektekostenverzekering, of zal ik die nog een jaar het voordeel van de twijfel geven? Vroeger was het overzichtelijker: drie verschillende mannen bezochten maandelijks elk huis en noteerden de meters van ‘het water’ en ‘het licht’ en inden het ziekenfondsgeld. Er viel niets over te stappen… Gelukkig...?

Dit artikel werd u aangeboden door: Eilanden-Nieuws

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 december 2015

Eilanden-Nieuws | 20 Pagina's

Overstappen

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 4 december 2015

Eilanden-Nieuws | 20 Pagina's