Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Vragen en antwoorden betreffende de binnenvaart

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Vragen en antwoorden betreffende de binnenvaart

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

Door de heren Van Rossum, Aantjes (A R P) en Van der Peyl (C H U) werden de volgende vragen gesteld aan de Staatssekretaris van Verkeer en Waterstaat.

1. Wil de Staatssekretaris mededelen waarom de speciale O. & S.-regeling met betrekking tot de binnenvaart nog steeds niet is verschenen, ondanks zijn verklaring bij de behandeling van de begroting van Verkeer en Waterstaat op 14 februari 1968, dat , , er naar wordt gestreefd het overleg op een termijn van enkele weken af te ronden"?

2. Wanneer kan deze regeling gepubliceerd worden?

Het antwoord van de heer Keyzer, Staatssekretaris van Verkeer en Waterstaat, mede namens de Staatssekretaris van Ekonomische Zaken, luidde als volgt:

1. In het kader van de herstrukturering van de binnenvaart is in overleg met de Minister van Financiën en de Staatssekretaris van Ekonomische Zaken gezocht naar mogelijkheden om de toegankelijkheid tot de bedrijfsbeëindigingsregeling van de Stichting Ontwikkeling en Sanering voor het Mdden-en Kleinbedrijf te verruimen, ten einde het effekt van de regeling voor de onderhavige bedrijfstak zo groot mogelijk te doen zijn. In dit verband is bereids bij de behandeling van de begroting van Verkeer en Waterstaat in de Tweede Kamer op 14 februari 1968 medegedeeld, dat ten aanzien van schippers-eigenaren van schepen met een laadvermogen beneden 300 ton geen inkomensnorm zal gelden bij de beoordeling van aanvragen om bedrijfsbeëindigingshulp. Voorts is inmiddels besloten, dat voor de evengenoemdekategorie van schippers-eigenaren van schepen met een laadvermogen kleiner dan 300 ton, om voor bedrijfsbeëindigingshulp (periodieke uitkering) in aanmerking te komen, een minimum leeftijd van 55 jaar geldt.

Aan ondernemers, die in aanmerking komen voor het verkrijgen van bedrijfsbeëindigings-of ontwikkelingshulp van de Stichting Ontwikkeling en Sanering voor het Midden-en Kleinbedrijf zal een uitkering worden verleend als zij het (de) hun toebeho­ rende vaartuig(en) doen slopen. De afkondiging van de desbetreffende sloopregeling — voor welke regeling op de begroting van Verkeer en Waterstaat voor 1968, zoals bekend, f 2 min. is uitgetrokken — kan thans op korte termijn worden tegemoetgezien.

Met het oog op de herstrukturering van de binnenvaart is de ondergetekende tevens voornemens om te bevorderen, dat het stelsel van evenredige vrachtverdeling per 1 juli 1970 wordt opgeheven.

2. Namens zijn ambtgenoot van Ekonomische Zaken kan de ondergetekende mededelen, dat, nu de betrokken bewindslieden tot overeenstemming zijn gekomen, de in vraag l aangeduide speciale O. & S.-regeling met betrekking tot de binnenvaart zo spoedig mogelijk zal worden gepubliceerd.

Dit artikel werd u aangeboden door: Staatkundig Gereformeerde Partij

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 juni 1968

De Banier | 8 Pagina's

Vragen en antwoorden betreffende de binnenvaart

Bekijk de hele uitgave van donderdag 6 juni 1968

De Banier | 8 Pagina's