Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Bidden (3)

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Bidden (3)

4 minuten leestijd Arcering uitzetten

Je kent het niet. Als je nu van jezelf weet, dat je het echte geestelijke leven niet kent. Als je nog nooit echt contact met God gehad hebt. Als je nog nooit je zondeschuld voor God echt gezien en betreurd hebt. Als je door de Bijbel helemaal niet echt wordt aangeraakt.

Je wilt het niet. Als je soms van alles walgt, al die godsdienst, al die wetjes. Als je alleen maar het gevoel hebt, dat ze je bang willen maken voor de hel. Als je dat gewoon niet wilt. Als je wil leven, zoals jij het zelf wilt. Als je mee wil met je vrienden en vriendinnen. Zonder gehinderd te worden door „dit mag niet en dat mag niet. Als je het opgestoken vingertje beu bent.
Wat moet je dan? Ja, wat moet je dan? Misschien zit je zelfs helemaal niet met die vraag. Je leeft er gewoon overheen. Je bidt nog voor je eten. En ook dat voor de vorm. Maar dan heb je het wel gehad. En toch moet je wat. Wat moet je dan? Je moet zo niet doorgaan. Want dan loopt het wel helemaal mis met je. Dan gaat het eeuwig mis.
Je moet toch maar gaan bidden. Begin er eens mee. Begin er weer mee. Begin maar gelijk als de dag begint. Rol nu niet gelijk de dag weer in. Zonder gebeden te hebben. Want het wordt weer een mislukte dag, een verzondigde dag. Die dag komt een keer terug, of je het gelooft of niet. Elke dag komt terug als ook jouw levensboek opengaat. Als God jouw leven houdt in het licht van Zijn heerlijke en heilige liefdewet.
Waarom zou je niet gaan bidden?
Bidden met je hart. Waarom zou je de Heere niet gaan zoeken? Oprecht gemeend. God kan jou echt alles geven, wat je nodig hebt om echt gelukkig te worden. Hij kan jou echt alles geven wat je nodig hebt om eeuwig gelukkig te worden. Want dat ben je nu niet.
Gelukkig. Dat zal je ook nooit worden, zolang je niet bidt. Zolang je het niet zoekt, waar het echt te vinden is. Ook nu voel je je vaak ellendig. Je probeert het te overschreeuwen. Je probeert het weg te drinken of misschien nog erger. Je probeert je uit te leven in alles wat God verboden heeft. Maar gelukkig ben je niet.
Ga toch bidden. Ga toch roepen tot God om het echte, eeuwige geluk. Hij is gewillig om het je te geven. Echt. Hij heeft het zelfs bij Zichzelf gezworen dat Hij geen lust heeft in je dood. Maar in je bekering. De HEERE vindt het heerlijk als een goddeloze zich bekeert. Want dat ben je, een goddeloze. Je bent leeg van God, leeg van je Schepper. Je krijgt elke dag ontzettend veel van Hem. Aan Hem dank je alles.
En toch wil je niet bidden en niet danken. Dat moet veranderen. Ge er om bidden.
Om bekering, om verandering. Denk niet dat je te zondig bent, te slecht. Denk niet dat het onzin is. Want dat is het niet. Het gaat om je eeuwig behoud. Er is raad voor je zonden. God heeft Zijn Zoon gezonden in de wereld om te zoeken en zalig te maken wat verloren is.

Hij wil je vergeven
Verloren. En dat ben jij. Verloren. Hij heeft Zichzelf opgeofferd aan het kruis. Daar droeg Hij de zonde der wereld. En vanuit Zijn grote liefde komt Hij nu tot jou. Hij biedt je het leven aan. Hij wil je vergeven. Hij wil je terug brengen tot God. Dan kan je zelf niet. Maar Hij wel. Zoek het bij Hem.
Kun je niet bidden? Voel je jezelf een grote huichelaar, als je het zou doen? Bid dan toch maar. Want God heeft Zijn Geest uitgestort. De Heilige Geest. Hij wordt speciaal genoemd de Geest van genade en gebeden. Hij wil jou bidden leren. Bid toch om de Geest en tot de Geest. Ga in ieder geval bidden. En stop met dat ellendige, lege leven zonder God. Houd op met dat schijnheilige leven zonder God. Het mag niet, het hoeft niet. Er is een oneindig beter leven. „Ik geef Mijn schapen het eeuwige leven. Een leven zo heerlijk, zo gelukkig, zo vol zin en doel. Begrijp je nu, waarom Jozua tot zijn volk zei: „Kiest dan het leven, opdat gij leeft.
Maar misschien zijn er onder jullie die zeggen: „Ik herken me helemaal niet in het bovenstaande. Ik bid juist veel. Maar het helpt niet, ik kom niet verder. Ik verlang er wel naar. Maar het lijkt wel of ik tegen een muur praat. Ik word er soms moedeloos en wanhopig van. Met jullie praat ik D.V. de volgende keer.

Dit artikel werd u aangeboden door: Terdege

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 november 2006

Terdege | 84 Pagina's

Bidden (3)

Bekijk de hele uitgave van woensdag 1 november 2006

Terdege | 84 Pagina's