Digibron cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van Digibron te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van Digibron.

Bekijk het origineel

Overpeinzing

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Overpeinzing

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

(Uit de binnenkamer.)
Ach, mijne ziele! Waarom zijt gij toch zoo bedrukt, zoo geheel ter neer gebogen?
Heeft de Heere U dan geheel verlaten, en heeft God vergeten U genadig te zijn? Bedenk, dat gij omzwerft buiten het Paradijs, — dat gij omzwerft in de barre woestijn van dit ondermaansche leven! Bedenk, dat gij door uw moedwillige en vrijwillige afval van God alles verzondigd hebt en dat het dus alleen de goedertierenheden des Heeren zijn, dat gij nog niet zijt vernield. Bedenk daarbij, dat de Heere getrouw is. Zijne beloften zullen nooit falen! Zijt gij bekommerd vanwege uwe zonden en duizendvoudige zwakheden en struikelingen, zie dan op Jezus, uw Redder en Borg! Stort u uit aan Zijne heilige voeten, val verbroken en verbrijzeld van wege zijne eeuwige liefde en ontferming voor Hem neder!
Is de Satan U gedurig op de hielen ? Vreest gij zijne strikken ? Maar uw Ontfermer heeft immers gezegd, niet alleen tot Petrus, maar tot al de zijnen : «Ik heb voor U gebeden !» O, als gij niet eens om Hem denkt, dan zal Christus nog uwer gedenken, want Hij leeft eeuwig, om voor al Zijn volk te bidden!
Door de «roode zee» van Zijn bloed, leidt Hij al zijne schapen het diensthuis dezer wereld en der zonde uit, naar het hemelsch Kanaan !
Nog maar een weinig tijds en dan zijt gij voor altijd den strijd te boven, dan zijn uwe tranen voor altijd gedroogd en gij heft met al de verlosten in den zaligen Hemel aan, wat wij nu reeds door het geloof kunnen stamelen:
«’k Zal eeuwig zingen van Gods goedertierenheên, Uw waarheid ’t allen tijd vermelden door mijn reen, enz., enz. Psalm 89 : 1.

Dit artikel werd u aangeboden door: De Wekker

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 december 1888

Het Stichtsche Wekkertje | 8 Pagina's

Overpeinzing

Bekijk de hele uitgave van vrijdag 7 december 1888

Het Stichtsche Wekkertje | 8 Pagina's